torsdag 16 juli 2015

Tjena. Då var Håkan här med mer info från gårdagen som Fredrik hintade om.

Fredrik kom till mig vid 10-tiden. Tanken var att vi skulle springa i skogen ovanför mig, vidare till Antnäs för att hoppa på vandringsleden, följa den och sedan ta oss över E4'an till Måttsunds spår för att sedan vända och ta oss tillbaka.

 I början fick vi bromsa varandra hela tiden då vi kom mot 5 min/km tempo gång på gång. Alldeles för fort för oss om vi ska ta oss så pass långt i terrängen.
Vandringsleden tog vi i ett nafs sedan var det 1 km med asfalt för att ta oss till Måttsund. Sprang på deras fina spår 5 km kanske innan vi vände. När vi kom tillbaka till Måttsundsbacken tog vi en matpaus. Då hade vi kommit just under 21 km. Jag hade planterat ett par bananer och nytt vatten där. Vi åt chiapudding med mosad banan och maccapulver, Majstortilla med tahini och avokado på, banan och någon Clifshot. Fyllde på vattenflaskorna och satte fart mot Antnäs igen.
Benen stelnade till något när vi stannat men de kom igång efter en stund. Det kändes bra att få energidepåerna påfyllda igen. 25 km och vi håller fortfarande fart på ca 5:30 - 5:50 per km. Här börjar det kännas lite stramt i benen med vi hade bestämt att ta lite mer energi vid 30 km så det gick att härda ut.
En kortare matpaus senare och vi började ta oss tillbaka till Alvik. De sista kilometerna var de värsta och vi sparade dem till sist. Det gick tungt. Stela ben och svår stig med väldigt blöta partier. Men vi höll oss på benen och kom oss hem.

36.5 km och 1640 höjdmeter blev det tillslut och vi var supernöjda. Perfekt väder också. Började regna 15 min efter vi kommit fram.
 Jag gick ner 3,5 kg på detta pass, trots att jag druckit 2,5 liter vatten och ständigt energiintag, så det gäller att ladda före, under och efter ett sånt pass.
Känns att formen börjar komma, några vilodagar före loppet ska nog göra susen för formtoppen.

Vi tog ett gäng bilder som ni ska få se. Även en del filmande men de kommer senare när jag hunnit klippa och klistra lite.

 Fredrik stretchar och äter nötter


 Portionspåse med min chiablandning. Perfekt

Turbo-kalle haha

 Fredrik efter målgång.



 Min favoritmat just nu. En varm sallad med ris, gurka, zucchini,paprika, tomat, purjolök,majs, chili, soltorkad tomat, inlagd vitlök. Dutta på lite soja och det är fulländat. Blanda i bönor av önskat slag om du vill. Perfekt efter ett långpass och jag slängde i mig två rejäla portioner.

Hej å hå, ont i en tå



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv