onsdag 8 juli 2015

Håkan här.
Förra veckan sprang jag ca 70 km. Vilket är ganska mycket för min del. Denna vecka har startat med två vilodagar från löparskorna. Men idag var det dags igen. Det har som ni kanske märkt, regnat oavbrutet i två dygn. Jag tänkte "perfekt nu får regnkittet bekänna färg" Klädde på mig och drog iväg. Efter 500 m så slutade regnet och solen kom fram. Så typiskt, blev varmt. Första löpturen med Salomonbyxorna. De är sköna. Känns knappt att man bär dom.

Gjorde ett nybörjarmisstag dock. Slängde i mig lite mat just innan jag gav mig ut. Det resulterade i magont och illamående i 10 kilometer. Sista kilometerna släppte det något och jag kunde gasa på lite. Blev ett bra pass på vägen där jag trots magen kände mig lätt i kroppen.

Idag är det exakt en månad till starten av SSR. Formen börjar komma och det känns bra.
Har tidigare haft lite ångest att det inte känts nog bra men det börjar släppa. Tanken är att träna tre veckor stenhårt, för att sedan lugna ner sista veckan med bara några hålla igång pass.

Jag hängde upp ringar i ett träd i veckan och körde på lite. Senare gjorde jag 100 st burpees. Jag har såååån träningsvärk i överkroppen =)

Annars har min träningsvecka börjat ganska lugnt med ca 1 tim träning per dag. Blir att gasa resten av veckan.

Jag tänkte bjuda på en gammal bild från i vinter när det var riiiktigt kallt ute






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv