lördag 4 juli 2015

Tja Håkke hära. Jag tänkte också få skriva om dagarna efter ett kämpigt långpass. I Framtiden hoppas jag på att kunna springa mycket mera, som att kunna fara på ett längre pass dagen efter osv osv men jag törs inte riktigt ännu med risk för förslitningsskador och överansträngningar.Gäller att skynda långsamt.
Till skillnad från Fredrik så kände jag mig inte alls särskilt sliten när jag vaknade morgonen efter. Men eftersom jag ändå inte ville ge kroppen all stryk som löpningen ändå ger så satte jag mig på sadeln och körde dryga 35 km. Kändes bra även om syran smög sig på ovanligt fort i backarna.

Idag har jag åkt rullskridskor med stavar (äger inga rullskidor) Är inte lika grym som Freddan på denna träningsform så ca 15 km fick räcka för mig. Blir längre och längre för varje gång nästan.

Det var så ostadigt väder så jag fick chans att testa hela regnstället. Hämtade byxorna på Äventyrsbutiken i Onsdags. Som tur var så började det att regna. Jag var nöjd. Med jacka och nu byxorna så höll jag mig helt torr=). Jag var lite orolig att byxorna skulle klibba fast mot benen men ingen tendens till det alls. Toppklass!. Byxorna heter Salomon Bonatti. Supertunna och lätta (100gr). Byxor gjorda för löpning. Passformen är åt det tightare hållet och de flexar lagom mycket så man ska nog inte spräcka grenen om man gör något svanhopp i skogen =)
Därmed tror jag nog bestämt att min utrustning är komplett till loppet. Kanske några smågrejer tillkommer.
Imorgon är det dags för löpning igen, vädret spelar ingen roll.

Nog får denna gång. Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv