måndag 27 juli 2015

Håååkan här. Visst saknar vi Fredrik lite?? Dags för honom att vakna. Han kanske har fått för mycket strålning från röntgen på sistone =)

Jag är här ikväll för att skriva om kvällens pass. Ett riktigt tungt ett. Jag hade småtaskig motivation inför och kände mig frusen och allmänt ush.   Men......   Långa backintervaller stod på schemat.

 Jag vet av en backe som är 1,2 km grusväg uppför. Riktigt jobbig.
Startade första svängen oupvärmd och i för hög fart så var helt knäckt på toppen. Tog ett bra tag innan jag var i fas igen. Sprang genom skogen ner och upptäckte en ny väg. Eller väg var att ta i. En hästväg ( i dubbel bemärkelse)
typ, med 90% SAND!!!
Tog den vägen upp på toppen en gång. Den slingrar sig lite mer så den blir längre men målet är på samma plats. Fy tusan så jobbigt det var. Och vilken styrketräning det är för benen att springa uppför i sand. Riktigt bra träning för fotlederna också.
Det blev fyra svängar totalt innan jag bestämde mig för att inte nöta allt för mycket.

Nu ska jag sova och när jag vaknar är det 11 dagar till start!



Idag var det kämpigt att ta sig ut. Med det blev gjort!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv