söndag 26 april 2015

Porsörundan 2015

Första loppet för säsongen blev ett banrekord!! Det var mycket som talade emot nått nytt rekord. Som ni vet så har jag haft problem med löparknä senaste tiden. Var för en vecka sedan mycket tveksam om jag ens skulle kunna utföra loppet. Men med voltarensalva och foam-roller under en veckas tid så var knä-smärtan helt borta vid startområdet.

Förutom knät så var det en ganska stark vind och tuff bana att bemästra. Porsörundan är ett lopp som innehåller två ganska tuffa backar under 5 km som dessutom ska besegras under två varv. Alltså totalt fyra ganska tuffa backar.

Men formen kändes bra och benen var pigga. Startade i ett ganska tufft tempo och letade några bra ryggar inför den första motvindsrakan. Första varvet kändes bra och passerades på 19:30. Kände då att detta kunde bli något bra. Självförtroendet ökade! Backarna på andra varvet blev slitsamma men försökte hålla tillbaka lite i värsta branten för att sedan öka när det började plana ut.



Under sista km försökte en löpare passera på vänster sidan. Tävlingsjäveln vaknade! Svarade upp och lyckades hålla honom bakom mig ända in i mål. Tiden blev 39:50! Nöjd!
Finns mer att hämta. Måste bli bättre på springa i backarna där jag känner att jag ofta tappar för mycket. Mot toppfomen!!

Northsport-linnet på!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv