måndag 27 april 2015

Igår la vi upp inte mindre än tre inlägg här. Du glömmer väl inte att scrolla ner och läsa det du missat?

Idag var det säsongspremiär i Måttsundsbacken för mig.  Jag var nog bland de första tror jag. Det var mest snö och där det inte var snö var det lera=) Inov-8 skorna fick jobba rejält, speciellt nedför. De klarade sig väldigt bra i de lösa förhållandena. Så skön känsla när man känner att man kan kuta överallt och inte behöva bry sig om lera eller vad som helst.

Jag började att ta en sväng i treans backe. Värmde aldrig upp vilket var dumt så det blev riktigt jobbigt på en gång. Gick sedan vidare mot ettans backe. Där körde jag 3 eller 4 svängar. Tappade räkningen=)  Efter andra svängen kom solen fram och det blev så härligt. jag befann mig på toppen just ovanför ett snötäcke. Jag fick feeling och kastade mig ut. Det var bara såå härligt. Du kan nog se videon av det här nere till höger på min Instagram.

Passade på att kräma ut det det lilla extra med tio st kortare ryck i branten. Video av det kommer i ett annat avsnitt. Hinner inte fixa till den nu. Jag ska nämligen sova och hoppas på att benen är humana imorgon. Tufft benpass igår och så detta idag.

Bjussar på några bilder från kvällen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv