söndag 22 mars 2015

Jag tänkte berätta lite om löpningen igår som jag flaggade om innan.
 Det var riktigt isiga vindar men annars kanonväder.  Det svåra just nu är skovalet. Det skiftar mellan långa sträckor med is, grus och asfalt. Jag valde Inov-8 skorna. Ganska stora gummidobbar. Dobbarna är mjuka så man får faktiskt lite fäste på isen om man är lite försiktigt. Däremot var de ingen höjdare på asfalt då man nästan kände att de nöts ner med varje steg.
 Jag tog mig 16 km och det kändes så kul att benet inte protesterade något.
Pulsen sköt i taket dock. Efter ca 13 km kikade jag på klockan och såg att pulsen låg på 205!!!! Sen låg jag där mellan 190-205 sista 3 kilometerna trots att jag knappt var andfådd. Direkt jag stannade så gick den ner till normalt igen... Hoppas innerligt det är något fel på pulsbandet..
sprang en sväng idag också och då visade det som det skulle.. Får hålla koll på det där framöver.

Så härligt att vara igång igen.

Visar er några bilder från turen på Lördagsmorgon.


Lite olika underlag



 Buffen gjorde sitt i isvindarna

Du är en stjärna, ut å träna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar