torsdag 9 juli 2015

Hallå hallå. Håkan här igen och skriver.

Idag började min dag vid åtta. Som vanligt startade jag med ett rejält glas vatten och äppelcider vinäger. Ett par koppar kaffe och lite mera vatten. Jag hade tänkt att springa i skogen. Efter att ha vaknat till i ca två timmar så slängde jag i mig några bananer och lite rester av en sallad med bönor från gårdagen. Fyllde min hand-held och packade ner en förpackning Shot blocks.
På med regnstället och ut i ösregnet.
Senaste tidens regn har gjord skogen överdrivet blöt igen.. Som att springa i en enda lång vattenpöl. regnet höll i sig och jag började bli lite kall. Efter ca 6 km kom jag till Skärets fäbodvall. Gick in i en stuga för att söka lite skydd och ta lite energi. Satt där några minuter för att ta igen mig efter en tuff start.
När jag gick ut hade regnet i stort sett slutat så jag satte fart igen på vandringsleden. Väl ute i skogen var det några kilometer med asfalt och grusvägar. Skönt för fötterna som fick torka upp lite. När jag kommit till Antnäs så sprang jag via elljusspåret mot Alvik. Sista biten var sinnessjukt blöt. När man plumsar i pölar med vatten halvvägs till knäna får pulsen komma upp lite =)
Dryga 16 km blev resultatet. Nöjd med den morgonturen.

Väl hemma fick allt åka in i torkskåpet, även mobilen som blivit rejält blöt. Plastpåsen var visst inte riktigt tät, Ops.
Sen var det dags för energipåfyllning. Gjorde en smoothie. En näve spenat, en näve grönkål. Mixade med citronvatten. I med tre bananer och lite melon. På med lite maccapulver, spirulina och vanilj.Toppade med sesamfrön och torkade gojibär.
Jag tycker en smoothie är den perfekta maten efter ett träningspass. Fullt med energi och lättsmält så kroppen får i sig allt gotta fort.

Jag hade några fina grejer att fota men telefonen strejkade lite i blötan så blev bara en bild från passet. Visar den, plus min recovery smoothie!


 Sugrör gör allt roligare,

Ju grönare desto bättre

1 kommentar:

Bloggarkiv