lördag 11 april 2015

Som ni ni har Herr Öman gjort sitt första inlägg. Kul för oss. Eftersom han skrev om sitt långpass så kan jag väl få skriva om mitt?
Jag vaknade och var så himla sugen på att springa. Det bara sprätte i benen. Packade ryggan med lite förnödenheter och fyllde flaskan med en Clifgel och vatten. Planen var att springa 15-20 km och då vill jag ha lite energi med mig.
Grymt vårväder och jag märkte ganska fort att jag var lite overdressed. Sprang till Lars för att säga hej samt att få flaskan påfylld och strippa av ett lager på överkroppen, Fortsatte sedan vidare genom Ersnäs, hejade på Kent. Parallellvägen till Antnäs. Hejade på far. här var jag på 18 km och fick min första dipp. Vidare till syster för att få flaskan påfylld - ej hemma. Klämde i mig en till gel och smuttade på det sista vattnet. Fick lite extrakrafter och satte fart mot Alvik igen. När jag närmade mig hemmet så tänkte jag "vafasen kan väl nöta på lite extra" Svalde sista slurken vatten och drog mot Långnäs. Väl hemma visade klockan 26,73 km på 2 timmar och 17 min. KUL!
Trodde jag inte skulle fixa det med Merrell-skorna som jag skrivit tidigare i veckan. Men det gick bra och känns oförskämt bra nu..

Fick ett plötsligt sug att sätta mig på cykeln och trampa en runda jag har på dryga 15 km men det visade sig att skitcykeln hade gått sönder... Så det sket sig. Nåja får vara nöjd med dagen ändå.

Satte upp ett mål idag på Funbeat. Det handlar om att springa 1000 km under 2015. Inte lagt någon vidare tanke på distansen utan tog bara tusen för att.. Är upp på ca 350 km nu så det verkar inte helt omöjligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv