tisdag 7 april 2015

I detta inlägg tänkte jag skriva om pass nummer två från påskdagen. 
Jag körde ut till stugan som är belägen på Trundön. Väl där så fick Jan-Ola köra tillbaka mig de tolv kilometerna till Rosvik. Tanken var alltså att springa tillbaka till stugan. Aldrig sprungit den vägen förut så det var skönt för skallen att få nöta lite nya svängar. Är det något jag inte gillar så är det att alltid springa samma runda. Eller springa åt ett håll för att sedan vända och springa tillbaka.




När jag springer på väg använder jag dessa skor för tillfället.

Merrell Bare Access 3. En instegsmodell för barfotalöpning med Zero drop. 
Den sitter riktigt skönt på foten. Väldigt bred vilket passar mig bra. Tyvärr är jag inte riktigt redo för en sko med  noll drop och så pass lite dämpning när jag ska längre än milen. Men det kommer väl.

Jag söker en sko med ca 4 mm drop och lite mer dämpning än denna, för jag är inte så säker att jag vill springa halvmara eller mara i dessa. Jag har inte hittat några som passar mina fötter ännu. 
har haft Saucony Kinvara 5 hemma på prov. Den motsvarar det jag söker men tyvärr var den inte tillräckligt bred..

Merrell skorna finns såklart på Northsport och här kommer länken till skon Merrell Bare Access 3

Förövrigt börjar vägarna vara så pass fina att cykeln nog snart åker fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv