söndag 3 maj 2015

Tjena. Håkan som skriver.

Idag på förmiddagen möttes jag och Fredrik upp på Måttsundsbackens parkering. Småkallt och isvindar avskräckte oss lite men efter vi värmt upp 8 min så kändes allt bättre. Finns inte så mycket kul att skriva om träning i Måttsundsbacken annat än att det går upp och ner och är riktigt jobbigt.
Vi nöjde oss efter att nått toppen sex gånger. Vi båda har haft en bra helg med ca 25 km löpning 33-40 km cykling och så nu detta så benen kändes ganska sura sista svängen.

Riktigt kul att få träna tillsammans och man märker hur mycket mer det ger. Himla lätt att vika ned sig när man är själv på flera mils radie.

Här får ni några bilder. Bland annat på Fredriks brutala språngsteg =)





Tänkte även skriva lite väldigt kort om min cykeltur - VIND!!! Fan vad jag hatar vind.  Låg och kämpade på ettans växel vissa sträckor. Då är en inte glad.  Men det blev gjort så jag är nöjd.

Kommer ju ett par bilder från det passet också..

Utanför Kallax Gårdsbutik. (smygreklam för trogen läsare) :)


 Här är min räcer från 1977. Jättehög ram, bara växel 1-8 som fungerar, skev fälg bak och allmänt racklig. 



Kan även avslöja att jag imorgon ska intervjuas och fotograferas av Ersnäsbladet för ett reportage om "roadtossr". Mäktigt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv