onsdag 27 maj 2015

Hej Fredrik här! Nu är det bara några dagar kvar tills jag påbörjar mitt allra första marathon. Har börjat plocka fram lite kläder och diverse saker som kan behövas före, under samt efter de 42 kilometrarna.



Fortfarande lite osäker på hur jag kommer klä mig under loppet. Enligt SMHI så ska det bli regn och 10 grader vid två tiden. Svårt! Vill inte frysa men samtidigt inte ha för mycket kläder på mig. Får fundera vidare på det.

Tanken är att ha med min Haglöfs midjevätska med bland annat energi gel samt någon energibar. Vätska tar jag under loppets vätskekontroller. Ca var 3-4 km. Låter bra för mig. Viktigt att dricka på alla. Det har man igen på slutet. Här kommer en karta på loppet med de markerade vätskekontrollerna.




Annars känns formen bra. Har haft två vilodagar i följd nu. Känns lite konstigt. Var ett tag sedan jag hade det. Tanken är att köra ett lättare uppvärmningspass imorgon, kanske inkluderar någon fartökning. Vill känna på utrustningen en sista gång innan jag startar mitt hitintills längsta lopp i löpning. 

No Pain!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv