fredag 22 maj 2015

Idag är en stor dag för mig. En artikel om mig och min träning till SSR kom ut igår. Jag har lovat att ni ska få läsa den och här är den.

Klicka på bilden för att få den större

 Jag skulle vilja klargöra vissa saker angående övergången till vegankost. 
Jag gjorde det inte som en protest utan av alla möjliga hälsoaspekter, hur bra det gick ihop med min träning och hur himla awesome jag kände mig hela tiden. MEN jag tycker också det är kul att visa folk i min omgivning att det faktiskt går att vara i bra form utan animaliska produkter hela dagarna. Kan vara bra att ta ett steg tillbaka i denna "proteinhets" som råder just nu och fundera på varför man själv dricker proteinshakes stup i kvarten eller köper livsmedel med "extra protein" hela tiden. Är det för att alla andra gör det? Reklam överallt för sådana produkter? . "Jag vill bli stor och stark som en oxe, så jag äter en." Bara det att oxen lever på växter... Tål att tänkas på.

Vill inte gå in för djupt på detta och alla får såklart göra som en själv vill. Jag tror stenhårt på allt gott en vegan livsstil för med sig, både från saker jag läst och hört men också såklart hur jag själv känner mig. Try it you might like it. PLANTPOWER!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv