söndag 10 maj 2015

Fredrik här! Idag blev det träning med tema cykel. Jag och Håkan hade redan igår bestämt oss för en ordentlig cykeltur. Vi planerade att mötas ungefär vid Avan. Visades stämma bra!

Jag utgick från Rutvik och tog en repa via Sunderbyn. Ville kolla distansen och tiden till jobbet. Blev ca 25 min. Cyklade vidare igenom Gammelstan och ut på Gäddviksbron. Vinden var jobbigt. Tänk att det alltid är motvind vilket håll man än cyklar! Trampa!!!
Möte Håkan vid Avan som precis hade anlänt. Han kom söder ifrån (Alvik - Selet - Avan).
Tog en kort paus med dricka och banan. Välbehövligt!

Sedan drog vi iväg mot Selet. Kuperat! Backarna mellan Avan och Selet är både långa och branta. Låren kändes kortare och kortare. SYRA!
Tur att uppförsbackarna oftast avslutas med en nedförsbacke. Bestämde oss för en kort paus i Selet-korset. Vatten och lite mörkchoklad. Bra med lite blodsockerhöjande.



På bilden är vi i Selet. Drick-paus.Växeldrog vidare mot Antnäs. Höll uppe farten bra! Håkan imponerade med gammel-racern.

Blev ett bra pass med fokus distans. Mitt längsta pass för året och slutade på 60 km. Nöjd! Cykel är bra träningsform under lång tid. Sliter inte allt för mycket på leder och benhinnor.

“Life's not about how hard of a hit you can give... it's about how many you can take, and still keep moving forward.” -  Rocky

Pssst Håkan här. Jag lånar detta inlägg lite hihi. Här kommer en video från Fredriks Ankomst till mötesplatsen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv