lördag 27 februari 2016

Tja håkke här nu. Kul läsning Fredrik, mer sånt!
Det är lördag, det är -10 grader, det är sol, det är härligt. Jag har haft mina skidor på lite tillfixning hos vallaexperten Mats Gustavsson. Jag antar det är sånna här dagar alla skidfantaster drömmer om. riktigt skönt, även om tårna som vanligt nästan höll på att frysa bort.






Annars har veckan mest handlat om löpning. Måndag, onsdag, torsdag och fredag blev det mer eller mindre kilometrar . Nästan 40 st totalt närmre bestämt. Det är långt mycket över vad jag samlat ihop sista tiden. Väldigt nöjd med det. Men det känns i kroppen. Hälen och ryggen spökar för mig fortsättningsvis.. Jag vill komma tillbaka upp mellan 50-60 i veckan men det är svårt på vintern.

Igår grävde jag fram de gamla Salomonskorna från källaren. Dem gick bra på snön och fick lite av en nytändning. Den sista av de åtta totala kilometrarna gasade jag på och låg på strax över 4 min/km tempo. Det finns kvar lite fart i benen trots allt.

Nu ska jag köra lite styrketräning tänkte jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar