onsdag 24 februari 2016

Tjenare. Håkan här.
Idag var det dags för simning igen. Men först en grön smoothie till frukost. Två nävar bladspenat, lika mycket grönkål, mixa med några dl vatten. När det är mixat lägg till 3 bananer och lite mer vatten. Jag spetsade till med lite spirulina och maccapulver. En liter hälsa är resultatet.


Nu simning.
Vill verkligen lära mig crawl så tänkte försöka idag. Gick väl lite bättre än tidigare gånger men är väääldigt långt ifrån att klara av det. Får inte till andningen. En längd sen får jag stanna och pusta. 1775 meter innan högeraxeln började krångla. Ja det var inte crawl allt det. 90% var bröstsim. Jag beslöt mig för att stanna direkt då jag haft krångel med den axeln tidigare. I vattenflaskan hade jag en skopa Tailwind Nutrition för lite extra skjuts.

Slukade en banan och ett äpple efter duschen en bar det iväg hem.

Slängde ihop en sallad med spenat, ruccola, paprika, gurka, zucchini, spetskål, tomat och avokado. Åt det med lite pasta. Sedan på med löparkläderna medan det fortfarande var ljust ute. Fyllde bägge vattenflaskorna med varsin skopa Tailwind och lite halvkallt vatten. 17 km fick jag ihop tillslut. Gick ganska tungt stundtals i kall motvind och sladdriga skoterspår, men det blev gjort och det är det viktiga.

Sedan dags för lite recovery food. Gjorde en liknande sallad som tidigare, stekte svamp och lök med lite majs och kål av olika slag. Till det en rejäl skopa bulgur och en monstergod hummus. Sen är jag som folk igen.



SÅÅ nu har ni fått följa med mig en bra träningsdag med mat och hela köret. Just ja kanske måste säga att jag sovit 10 tim och 40 min när jag vaknade på morgonen. Som gjort för en bra dag=)

Nu ska jag unna mig lite tid i soffan. Tjaaaoo

1 kommentar: