torsdag 25 februari 2016

Medan Håkan matar längder i simhallen så nöter jag, Fredrik, på spåret i Rutvik.

Nä men som ni vet så blev det startgrupp 3 i
Vasaloppet som går av stapeln den 6 mars. Nära nu! Tanken är att denna vecka så ska träningsmängden reduceras något. Istället för 6/7 träningsdagar så kanske jag nöjer mig med 4/7 varav 2 stycken  väldigt lugna pass.

Sista veckan blir fokus återhämtning med lugna pass. Det kanske blir ett tempo-pass bara för att få flåsa lite. 

Jag har testat tidigare vasalopp att pasta/kolhydrat ladda ordentligt men har bytt strategi. Nu kör jag normal husmanskost med något ökad mängd sista veckan. Tänker framförallt öka vätskeintaget sista dagarna innan dagen D. 

Så här ser schemat ut för vasalopphelgen:

Tors: Lugnt träning med några fartökningar. Grund-preparera skidorna.
Fre: Kliver upp och putsar glidet på tävlingsskidorna. Packar väskor. Åker till Antnäs och äter lunch. Hämtas av morbror och vi åker till Hudiksvall. Sover där. 
Lör: Kliver upp äter stadig frukost. Promenad för att få igång magen. Åker mot Mora. Installera sig i rummet. Vasaloppsmässan. Äter lunch och ordentlig middag. Förbereda grejor. Sova tidig.
Sön: Upp före satan. Äter frukost. Ta med sig smörgås. Bussen går 04.00. Fy fan!
Lägger skidorna i startfållan.
PANG! Starten går!




1 kommentar: