måndag 8 februari 2016

Fredrik är en maskin PUNKT!

Håkan här. Tänkte skriva ett litet inlägg.
 Genomförde ett bra pass i lördags. 13 km backträning i snöstorm. Det blåste på rejält så när jag sprang nedför fick jag ta ett par solbrillor från bilen som skydd. Dem immande igen ordentligt så fick chansa lite vart jag stoppade fötterna. Som tur var så kom det så mycket snö så vägen var mjuk.



Jag har länge sökt efter en löparsko som är tänkt till distanspass på väg. I helgen hittade jag ett märke och en modell som passar in på alla mina kriterier, i alla fall på pappret.  Ett relativt nytt skomärke som var svårt att hitta på någon sajt. Fanns typ bara på Wiggle (England) så jag skickade efter. Hoppas de är lika bra som mina förväntningar. Topo Athletic heter märket. Fly lite heter skon. Bred tåbox, lågt drop (3 mm), relativt mycket dämpning, flexibel och inte så tung. Hoppas verkligen denna är skön!
Såhär ser dem ut.



Får räcka för denna gång. Lev och må




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar