lördag 20 februari 2016

Hallå! Öman tillbaka efter en ganska intensiv period av träning och tävling. Som ni vet så körde jag Bodenloppet tidigare och blev oerhört nöjd med resultatet som slutade med en 30:e placering. Rekord! Hoppades att detta skulle ge en bättre seedning - grupp.  Tyvärr så var de väldigt hårda med seedning så fortfarande grupp 3. En bättre än förra året iallafall som var grupp 4.

Laddade snabbt om och körde ett nytt lopp förra helgen. Ranrennet. 0 grader och nysnö. Svårvallat...
Jag och morbror försökte med några olika knep men fick aldrig något bra fäste utan att påverka glidet. Bara ställa in sig på ett svettigt race.

Loppet gick sådär. Hittade några bra ryggar tidigt i loppet. Skönt trodde jag. Men klungan som jag hamnat i ökade tempot och jag fick slita rejält. Efter ca halva loppet fick jag släppa klungan. Rejält trött i överkroppen  kom jag i mål på 2 h och 16 min. Ca 22 min efter vinnaren. Inget superlopp.
Bara bryta ihop och komma igen.

Just nu funderar jag på att åka Andörjan i Älvsbyn på Söndag. Vädret säger 0 grader och snö... igen...
Funderar vidare... nära vasan nu.

Jo juste... Jag har köpt en ny bok för ytterligare träningsmotivation. Verkar lovande.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar