söndag 22 maj 2016

Hej! Här kommer en kort Race-report från gårdagens halvmarthon av Fredrik Öman.

Luleå Stadsmara började på bästa möjliga sätt. Fick en bra rygg och benen kändes pigga. Svårt att hålla igen farten då kroppen kändes väldigt bra. Jag var redo för ett PB!!!

Passerade milen på 42 min och lite hjärnspöken började dyka upp. Hade jag starta för hårt?? De snabba benen var inte så pigga längre och backarna som jag flög upp för på första varvet var otroligt slitsamma.

Försökte återhämta mig på drickstationerna men benen var stumma. Fick sänka tempot rejält de sista 4 km och besvikelsen var ett faktum.
Kunde raggla mig i mål på tiden 1:34:50
Två min sämre än förra året.
Synd... kroppen kändes så bra.

Bara bryta ihop och komma igen. Plats 32:a i tävlingsklassen. 

Före loppet

Stumma ben efter 15 km




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar