måndag 30 maj 2016

Öman som skriver när det bara är 5 dagar kvar till Stockholm marathon 2016. Blir spännande. Hoppas vädret är med oss. Jag personligen hoppas på ett lagomt varmt väder. Inte 25 grader och sol direkt. För mig kan det gärna få dugga lite precis innan tävling och sedan övergå till uppehåll. Men regnet från förra året vill nog ingen ha tillbaka.

Träningen har gått fint och nu handlar det mer om att släppa upp formen. Korta träningspass med fokus teknik och rythm. Tanken är att vila imorgon. Lätt löppass på Onsdag. Vila torsdag. Mjuka upp benen fredag. "Dagen Det" på Lördag. Men det viktigaste är dricka och äta. Min melodi är inte heller att över äta utan kanske en extra smörgås till frukost och kvällen. Dricka stora glas vatten till varje måltid.

Idag blev det sista cykelpasset för denna veckan. Slutade på 34,2 km. Ganska jämt tempo (snittfart 28 km/h) med en fartökning på segmentet efter Storheden mot e4an. Ganska bra driv trots att växlarna tjorvade.

Juste jag har ju inhandlat en grej till bilen. Kolla in mitt senaste inköp. Numera så åker hojen på taket mot framtida lopp.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar