måndag 9 maj 2016

Tjenare Håkan här.

Fredrik har visat mig en app. Strava heter den. En träningsapp främst för cykling och löpning. Den fungerar så att vem som helst kan lägga upp ett segment vart som helst i världen för att sedan tävla mot andra användare på just det segmentet. På så sätt kan du tävla mot massa andra människor på förbestämda sträckor när du vill på dygnet. Det kryllar av segment i Luleå så det är bara välja ut något passande. Sedan kan du se vilken placering du hamnat på samt analysera all info på just den sträckan. Riktigt kul och prestationshöjande om du tränar själv och saknar lite motivation. Tävlingsjävulen kommer fram=)

Sååå i söndags drog jag och Fredrik på segmentsjakt =) Vi tänkte "fuska" lite och hjälpa varandra att dra för att på så vis orka hålla högre hastighet. Ska jag vara ärlig var jag inte till någon större hjälp på de flesta sträckorna, då Fredrik bara lämnade mig i ett stort dammoln =)
Fikapaus vid fiskelägret i Gäddvik. Fredrik klämde i sig en banan och en Bar som han sparat från SSR:) Jag hade Tailwind i flaskorna och tuggade lite nötter emellanåt. Fungerade bra, inga energidippar på nästan 2,5 timmes körning i bra fart. 

 Vi samlade ihop nästan sju mil i sadeln. Vissa segment gick vi in på bra placeringar och vissa sämre. Inte optimalt att ha 5 mil i benen när en ska börja mata i en brant backe. Vi fick oss ett riktigt bra pass med start i Alvik, via klubben och e4 an till Antnäs, Måttsund, Kallax, Gäddvik, Bälinge, Avan, Selet, Ale och så tillbaka i Alvik. Trötta ben.
Fredrik ivrig att kolla topplaceringarna i Strava:)

Jag fick något ryck och tog på mig löparskorna och gav mig ut på min sju kilometers sväng efteråt.
 Konstigt känsla, var helt trött i kroppen men höll ändå bra fart och fick bromsa mig själv.
 Sen blev det vila och återhämtning. Faktiskt varit sliten i kroppen idag också så tog en vilodag helt sonika.

Då vet ni.
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar