torsdag 26 maj 2016

Hej Håkan här. Vi tänkte börja med ett litet pre-marathon upplägg.
Ha nedräkning från till lördagen den fjärde juni när starten går. Skriva varje dag om vad som händer och sker. Tankar, träning utrustning osv.
Häng på vettja.

Idag då. 9 dagar till start. jag hade planerat för ett lugnt löppass på ca tio km. De fjorton jag sprang i tisdags kändes bra och har även gjort så efteråt. Jag tänkte vara smart och inte gasa på ännu mer idag utan korta ner litegrann. Sprang en lite ny runda kring byarna och till min förvåning så blev resultatet exakt 10 km.  Kändes helt okej detta pass också. Inte lika avslappnad som senast. Gäller att jag hittar flowet och kommer rätt i takt och tanke på tävlingsdagen om jag ska ha någon chans. Tror det mesta hänger på dagsform och fokus för min del. Jag brukar prestera bättre när det verkligen gäller och hoppas på det även denna gång.

Himla skönt idag att bara springa med shorts och t-shirt. Första gången i år.

Det var lite från idag. Hörs imorgon
tjo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar