måndag 29 juni 2015

Tjenare. Nu har även jag Håkan fått semester. Wii mer tid för träning.
Idag var första träningsdagen sen min sjukdom tog vid. Fyra dagars vila är det längsta uppehållet jag haft på 1,5 år. Jag började rejält med trippelpass!! Just because i can =)

25 km cykel på morgonen. 45 min Coreträning efter lunch och ca 40 min i Måttsundsbacken på eftermiddagen.
Så skönt att vara igång igen, men det kommer ta ett par dagar innan flåset kommer tillbaka helt och hållet. Kändes trögt i backen. Imorgon ska jag och Freddan träffas på Ormberget och köra lite. Efter det är en nog igång igen. Hoppas jag=)

Jag ska ta en tidig kväll så kroppen får sen vila och se till att vara i form så man hänger med sin träningspartner imorgon.

Jag har använt mina stavar några pass nu och börjar gilla dom ordentligt. Nöjd med längden och att de ger en precis lagom flex när man tar i och att de är huuur lätta som helst. I början var de lite styva när man skulle vika ihop och sätta ihop dem igen men nu har det mjuknat lite i lederna så det görs hur lätt och snabbt som helst.

Jag har även skaffat mig en vindjacka. Samma märke och "modell" som regnjackan från Inov-8. Med tanke på att den blir nog så tät nu när det är varmare så ville jag ha en svalare men som ändå står emot isvindarna vi har än så länge. Den heter då Inov-8 Race Elite 70 Windshell. Endast 70 gr väger den och packas ihop till en knytnäve. Håller vinden ute och ruggigt mjuk och skön.
Nöjd med allt jag testat från Inov-8. Synd det inte är ett sånt stort märke i Sverige. Ännu...
Här är en bild på den.

Nu väntar jag bara på att Äventyrsbutiken ska leverera byxorna till loppet. Skulle haft dem vid det här laget..

psst kom närmre. Imorgon ska Fredrik få en present av mig. Bara för att han är så galen och tackade ja när jag frågade honom om hela denna resa. Tihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv