tisdag 30 juni 2015

Tjao! Öman här.
Idag blev det ett tufft pass på Ormberget! Jag blev överraskad på två sätt av min sparringpartner Håkan. För det första med två fina gåvor i form av Nathan flaskhållare/vattenflaska samt en nice buff. Glömde vattenflaskan till dagens pass så den kom i rätt tid. Succé!
Flaskan blir extra bra på kortare pass då man vill ha vatten med sig, men då distansen är för kort för att släpa ryggan eller midjeväska. Lite ovant med tyngden i handen men det kommer jag nog vänja mig vid. KUL!


För det andra så blev jag överraskad av farten Håkan drog upp under dagens snabba terrängpass. Vi körde Ormbergets milspår som innehåller några otroligt tuffa backar. Speciellt en som kallas K2! Namnet säger allt. Trots den tuffa banprofilen så fick vi flera kilometer kring 4.30. Bra fart!
Perfekt att mixa lite av dessa fartpass med backträning och långdistans. Vi fortsätter mot toppformen.


Lite dricka efter 10 km, för att sedan mata lite intervaller i Ormbergsbacken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv