tisdag 16 juni 2015

Tjenare, Håkke som skriver ikväll. Jag tänkte berätta lite om min helg och även om ett gemensamt pass med Fredrik ikväll.

Jo Torsdagskväll åkte jag med vänner till Göteborg. Träningskläderna hängde såklart med och min tanke var att springa tidigt innan mina kompisar steg upp. Jag lyckades med det. Upp vid sjutiden, ut och försöka att inte springa vilse. Jag fick stanna då och då för att titta på telefonen vart jag befann mig. Invigde mitt  nya Flipbelt och det var perfekt för telefonen och kortet till hotellet. Rekommenderas.
Stadslöpning då?? Hmm ja kanske inte min grej direkt men det var lite kul med lite omväxling ändå. Så skönt att få springa med shorts och T-shirt bara. Blev inga långa svängar då tiden inte riktigt räckte till men jag är nöjd ändå. På Söndagen blev det en sväng på hotellets löpband.

På det längre av passen hittade jag en grym trapp som fick sig några svängar. SYRA!
Det var löpningen det, blev ett styrkepass också. Och sjukt mycket gång.

Idag direkt efter jobbet bjöd Fredrik in mig på ett längre pass genom Rutviks naturreservat. Det var en härlig sväng med väldigt varierande underlag som stig, spång, sand, grus, myr samt transportsträckor på asfalt.
Efter ca 9 k tog vi en kort paus för energipåfyllning. Det blev Clif shotblocks köpta på Hägglunds. Gosse vad goda, och perfekt konsistens. Två bitar motsvarar en gel. En banan åkte ned och Fredrik knaprade på en Gainomax bar. Med depåerna påfyllda satte vi fart tillbaka mot Rutvik på psykrakan från Porsön.
Ett skönt pass som landade på dryga 17 km. Så kul att träna tillsammans och alltid roligt att upptäcka nya platser. Filmade lite under färden så det kommer en video så småningom. Håll till godo.

För nu visar jag några bilder från Gbg.
Hejrå



 Mördartrappen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv