lördag 2 april 2016

Tjena. Håkan igen. Rapport från sjukgymnasten.

Det var som jag trodde. Nån slags överansträngning i hälsenan. I fästet där den fäster nere vid hälen.
Turligt nog ingen inflammation utan mer att det var irriterat och turligt också att den var i ett bra stadie.. Hur det nu är möjligt då jag gått med den 3 månader och plågat hälen ganska rejält.
Jag fick en bra vadmassage, det var riktigt skönt. Nu har jag fått ett schema med massa tåhävningar och andra övningar för vaden och hälsenan. Det ska göras med massa vikt så det blir lite motstånd. Jag fyllde en ryggsäck med vikter. Det fungerade bra.
Även en del stretching och massageövningar jag ska göra. Schemat ska göras varje dag i två veckor sedan ska vi träffas igen.  Det tar ca 45 min om jag gör det bra. Jag får springa, men så lite som möjligt och max 4 mil i veckan.
Jag ska göra detta seriöst nu. Passa på att bli starkare på ställen det behövs.
Bara två månader till Sthlm så varje dag blir viktigt. Gäller att vara tillbaka så fort som möjligt.

Gjort Schemat en gång och det kändes bra så jag är hoppfull.
Går hos Cindy på LÅ fysio. Fick ett väldigt bra intryck. Härligt

Börjar för övrigt vara ruskigt sugen på cykel.Jag kommer inte cykla en meter på gammeln i år då den är helt livsfarlig. Kan komma att bli en fin trettiårspresent till mig själv =)

Igår spelade jag hockey. Var med på en föräldrarmatch med Axels lag. Så himla roligt. Jag var på grabbarnas lag. När jag släppte in mål kom alltid någon fram å slog på benskyddet. 'kom igen, du är bra'  Åhh så söta=) smälte genom isen.
Efteråt fick jag känna mig som ett proffs när frågorna haglade. " kan jag få din klubba" "har du spelat i NHL" "kan jag få ditt sups" osv osv :D Roligt roligt. Himla kul att vara med att ge till grabbarna också. Vet att de tycker det är häftigt och stort med en "riktig" målvakt. ABK i hjärtat"

Trevlig helg på er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar