onsdag 30 mars 2016

WOW. Riktigt grymma bilder Fredrik.

VÅRTECKEN. Jag tog bort dubbarna från skorna=) Firade med längre pass.

Håkan här. Börjar känna mig ganska sliten i kroppen efter en hård träningsvecka.
Igår på förmiddagen gav jag mig upp i skogen för att ta ett lite längre pass. Det var riktigt jobbigt med lösa skoterspår. Ramlade fyra gånger efter att ha trampat igenom totalt. Jag var dock beslutsam att få ihop lite kilometer. Jag tog en paus vid klassiska grusgropen i Antnäs och tog en banan.
Jag testade Tailwinds "Nakna" smak i flaskan. Tummen upp. 14 Km blev det tillslut.

Efteråt åkte jag in på XXL och köpte Altra Torin. Skorna jag skrev om tidigare. Var ju tvungen att testa dem så gav mig ut på en tur. Kändes assköna från början, men fick ont i fötterna " som vanligt" kring åtta kilometer. Tror dock det mycket har att göra med att fötterna vill vila lite. Mycket löpning nu. Ska ge dem någon chans till innan jag sågar helt.

Jag har även börjat ledsna på min häl nu som varit dåligt sen före jul typ. Jag har experimenterat med högre kadens vid löpning, vilket även medför mindre vertikal rörelse (studs).
Det har känts bättre vid just löpningen, men inte helt bra och efteråt är det lika dåligt som tidigare.
Jag har nog beslutat att kontakta sjukgymnast. Vill inte få höra att jag måste vila flera månader dock..
Men känns som att jag måste kolla upp det här nu. Helst för några månader sedan....


Vill visa lite grafer också=) Det var längesedan vi visade någon statistik hära.
Ett av mina mål i år är att springa fler kilometer än förra året. Såhär ser det ut nu. Rätt bra med tanke på att löpsäsongen inte riktigt startat ännu=)




Hela vintern har jag ju gnällt på att jag inte känt mig så motiverad och inte tränat lika mycket som jag velat. Och på senare tid har jag tjatat på hur bra det känns och att jag ökat träningsmängden. Nu får ni se svart på vitt.
Där kan ni se hur maj 2015 var en tuff månad, för att sedan gå tillbaka lite i juni. Tuff månad juli, innan SSR gick av stapeln i augusti. Som jag sa, vi har en tanke med det vi gör=). Ni ser också mina jobbiga månader mellan november och februari, där jag ligger långt under snittet. Jag är ändå ganska stolt såhär i efterhand att jag fick in de timmar jag fick in och inte la mig och dog helt. Till sist ser ni min ökning denna månad. Två dagar kvar av mars så jag ska nog kunna få in någon timme till=)
Jag ska vila kroppen ett par dagar sedan sen får vi se hur jag gör i april. Antingen fortsätter jag gasa eller så tar jag ett steg tillbaka.

Oj  nu händer det grejer undertiden jag skriver.. Ska träffa sjukgymnast imorgon. Nu snackar vi snabba ryck.

Nåja detta blev nog långt. Kanske får vi se Fredriks statistik längre fram. Han har inget att skämmas för om vi säger så=)

På återseende.
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar