söndag 13 mars 2016

Oj oj oj. Milda Matilda-
Håkan här. Jag har åkt ett skidlopp.. Helt sjuuukt =)
 24 år sedan senast.  Även om det bara var för en rolig saks skull vi satte ihop ett lag i Nederluleåstafetten så växer hornen fram och jag var rejält nervös inför.
Jag försökte tänka att det bara var som ett träningspass för att inte förivra mig i de sega backarna i början. Det gick sådär. I mitten på den första långa backen gick jag ur å trampade förbi några stycken och när jag sedan började kolla kilometertiderna såg jag att det gick fort. Nästan två min snabbare per kilometer än på träning. Nåja är ju snabbt före intalade jag mig och gasade på.

Mitt i den värsta nedförsbacken när jag äntligen fått tag i en bra rygg att följa gör jag årets faceplant. enligt klockan gick det just då 42,9 km/h... Episkt. Inga ben eller stavbrott iallafall.

I laget hade vi en intern tävling som gick ut på att förutspå sin egna tid. Jag hade analyserat mina träningstider och sa 45:42. Spurtade in likt Northug på 38:05. Helt sjukt. Fattade inget.
Men sjuuukt roligt. Gled in som 17de man. Ett gäng riktigt duktiga åkare var med. Piteå elit bla. De var över 12 min före mig. på 10 km, helt galet.

Jag har ju snackat så mycket skit om skidor tidigare men nu fick jag mersmak. Inte tänkt börja tävla eller så, men kanske åka nått pass mer än tidigare..

Laget då? Jo vi gled in på plats 20 / 25. Målet var : Inte sist. Så bra det med.

Efteråt blev det bastu och uppsnack inför nästa års stafett. Många som lovade fler träningstimmar än i år. Inte så svårt när de står på 0 i år =)
Bjussar på några bilder från Team LG's Pojkar

Bild från gemensamma träningen på torsdagen.
André, Henrik, Magnus och Håkan

Martin efter målgång. 0 km senaste 15 år. Imponerade med sin tid och sina vurpor=)
En pressbild som läckt ut =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar