tisdag 22 mars 2016

Hej Öman här! Först och främst vill jag gratulera Håkan till fin prestation i Nederluleåstafetten. Själv fick jag avstå pga sjuka. Ordentligt förkyld. Nederluleåstafetten har blivit ett av Luleås höjdpunkter under skidsäsongen. Mycket folk och alla kan vara med oavsett nivå.

Efter att ha betat av Vasaloppet 2016 så ser jag framemot en fin löparsäsong med Stockholm marathon som det stora målet. Eftersom tävlingen är i juni så tänker jag redan nu börja smyga igång med att konvertera skidträning till löpning.

Tanken är att starta mjukt med några få löppass i veckan för att vänja kropp (leder) med den hårda asfalten. Förra året hade jag stora bekymmer med löparknä. Ska göra allt i min makt för att lyckas undvika denna plåga.

Jo juste här kommer lite info från dagens löppass som faktiskt var det första utomhus för iår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar