söndag 10 april 2016

Hej Öman här. Vill först be om ursäkt för min långvariga frånvaro från bloggandet. Skärpning!

Kul att Håkan har skaffat en pärla till hoj.  Nu ska vi race:a i sommar.
Hur går min träning då?
Jo tack! Kämpar på. Ligger i konverteringsfas just nu.
Efter Vasaloppet så har träningsdosen minskat en aning. Men nu är ny mål inställda och Stockholm marathon närmar sig med stormsteg.  Som jag nämnt tidigare så ska jag försöka smyga igång löpningen mer än förra året då jag hade stora problem med löparknä. Blir perfekt att sakta konvertera över skidträning till löppass. Kör nu ibörjan aldrig två löppass direkt efter varann utan försöker planera in skidor/simning mellan så ben och leder får återhämta sig.

Porsörundan 10 km. Går av stapeln 23 April om jag inte minns fel. Blir nog inget PB iår men om man lyckas få till minsta möjliga formtopp så vore det kul att ställa upp. Bestämmer mig nog närmare loppet om deltagande eller inte.

Bästa kilometern på dagens intervallpass. Sedan var det inte så mycket att hurra över. Stumma ben...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar