tisdag 17 januari 2017

Första Skidtävlingen 2017 blev en jobbig historia. I lördags körde jag ,Fredrik,  årets första tävling på längdskidor.  Renrajden med hela 42 km stod på menyn. Kroppen kändes bra och jag var laddad att komma igång med tävlingssäsongen.

Det var tur att kroppen var med på noterna. De tre senaste dagarna innan loppet bestod av ymnigt snöfall vilket resulterade i lösa spår.

Jag och morbror testade skidorna som vanligt innan start. För mig fanns alternativet att köra med eller utan fäste. Körde med fäste och tur var väl det för benen fick hjälpa överkroppen  mycket under detta lopp. Nära och kära var med mig runt spåret och gjorde pinan mindre förfärlig. Kom imål på 2:37. Ingen super tid men med tanke på föret, ett ganska bra premiärlopp. Gav seedning till startgrupp 3 som förra året. Härligt att ha den säkrad. Kan grupp nr 2 vara möjlig??

Spurtar mot mål och seedningsgrupp nr3
Fotograf: Harriet som heja på mig vid Målgång! 

Fokuset går mycket som ni märker till skidåkningen. Försöker få in några cykelpass samt simning mellanåt.

Blir lite avis på Håkan när han berättar om Australiens varma klimat. Kom hem och se kylan i vitögat haha... Väntar ivrigt på min och Håkans premiärtur på Zwift. Mot IM!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar