tisdag 10 januari 2017

Tjabba. Håkan skriver. Jag har hittat ett sport center här ganska nära där vi bor. Massa sporthallar osv. Men framförallt ett stor simbassäng. 15 banor bred kanske,  uppdelad i slow, medium, fast osv. Den är 50 meter lång så det blir typ aldrig kö. Väldigt bra. Dock väldigt jobbigt när jag är van att andas efter 25 meter. Kommer gå dit fler gånger. Dock låg solen på och jag hade inte smort in mig. När jag tog av shortsen efter 45 min hade jag en tydlig rand. Haha galen sol.

Igår var jag och sprang. Blandad asfalt med trail. Hittade några fina smala stigar. Väldigt torrt, typ sand. Och buskage nära. Väntade bara på en orm eller spindel. hujja. Ska försöka filma nästa gång jag är där. Det var väldigt varmt och jag gick nästan in i väggen. Fick stanna och pusta två gånger på åtta km i normal fart.
 Jag fick rejäla blåsor under fötterna efter tävlingen i fredags. Dom har nu gått sönder och det är helt öppet.  Inte helt skönt att springa, får vila dom några dagar innan det går igen. Tills dess fokuserar jag på simning, styrketräning med egen kroppsvikt och yoga.  Det finns en park fem min promenad här ifrån som jag har gått till och yogat lite. Väldigt skönt.

Hälen har tyvärr varit ganska dålig en vecka nu. Tror det är för alla branta backar som är här överallt. Blir väldigt ansträngt för hälen. Får ligga lågt med rehaben då också. Inte bra. Hoppas det går till sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar