lördag 10 oktober 2015

Tillbaka till Norrland efter en snabb visit i STHLM. Kärlkurs med jobbet. Intressant/givande kurs och bra med minskad träning efter min (Fredrik Öman) förkylningperiod.

På dagsprogramet stod rullskidor. Helst ett lite längre pass. Vaknade ganska tidigt idag och såg temperaturen som stod på hela -10 grader. Kallt!
Slängde in lite ved i kaminen och satte på kaffekokaren. Efter lite mat och värme så var träningssuget okontrollerbart. Vässade stavspetsarna och tog på mig blåstället. När jag kom ut så möttes jag av fantastisk syn. Solen som gnistrande mot frosten som fortfarande låg kvar. Drömde mig bort till de bästa skiddagarna med strålande sol och hårda spår.

Hade bra driv i åkningen idag. Trots ganska sega och tuffa backar så kunde jag hålla i en bra rythm i stakningen. Kanske är kylan. Brukar åka bra när det är lite kallare. Passet resulterade i 25 km nästan enbart stakning. Nu blir det gröt med råröda lingon. Vedhämtning. Kanske en bastu vem vet.

Här kommer bilder från mitt rullskidpass från Rutvik till Centrun och tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar