lördag 17 oktober 2015

Häj. Håkan här.
I helgen har jag lite spontant hoppat på en lite galen utmaning. Ultraintervalchallenge. 10 km löpning var trejde timme. Starten var inatt 00:00. Sedan 03 och 06. Sitter nu och skriver mellan 06 intervallen och den som startar 09.  Har varit lite jobbigt inatt, löpningen har gått bra men sömnen?? Ysh. sova en timme mellan gångerna. Blir lite snurrig.
Nu har solen gått upp så nästa svänga bli i skogen. Skönt att få vila fötterna lite.

De andra svängarna är 12, 15, 18 och 21. Hör av dig om du vill haka på någon sväng, eller bara mötas upp någonstans. Kommer inte ha så mycket tid med resor så passen blir nog här kring byn.

uppdaterar. Tänkte skriva efter varje intervall men har helt enkelt inte orkat. De två timmarna vila mellan varje går fort som satan.
Nu ligger jag i soffan å laddar för den sista av de 8. Är uppe i 7,42 mil nu. Kroppen är inte nöjd. Vill stretcha men benen krampar.

Intervall 5 kom Anne med cykeln och följde med mig hela vägen. Verkligen viktigt. Det var den jobbigaste intervallen. Nummer 6 gruvade jag mycket för. Fredrik skulle möta upp mig halvvägs så jag såg fram emot det. Han ger energi den grabben.

Nummer 7 var jag själv i skogen. Oj vad långsamt det gick. Gick vid alla svåra partier. Dels för att det var mörkt och dels för att jag inte ville riskera något.

Nu ska jag börja byta om för den sista av de åtta. Blir nog mer att promenera än att springa, vi får se.
Så sjukt nöjd att lyckats genomföra det här. Sjuk upplevelse att knappt sova på 40 h och prestera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar