söndag 11 oktober 2015

Hej. Nu är det Håkan här igen efter några inlägg från Fredrik. Jag har haft några bra träningsdagar nu.  I torsdags sprang jag långa intervaller. Efter 10 min uppvärmning sprang jag intervaller på 1,2,3,2,1 Km och sedan 10 min nedjogg. Ruggigt jobbiga pass där man måste pressa sig själv länge. Det känns dock som att det ger väldigt bra resultat.
På fredag tog jag en vilodag för på lördag väntades det långpass. Tanken var tre timmar. Anne-lie hakade på. Höll de flesta kilometer under 5 min vilket kändes bra. Efter drygt 2,5 timmar asfalt började jag få lite småkänningar så jag tog kortaste vägen hem. Blev knappt 31 km. Toppen.

Idag söndag kände jag mig himla fräsch i benen så jag tog ett recovery pass i skogen.
Helt underbar höstmorgon och kameran var med. Knåpat ihop en film under dagen som ni kommer få se så småningom. Kändes bra att få springa och inga känningar från dagen innan.

Jag har lagt om min träningen litegrann vilket innebär mera längre löpningar men även mera vila. Känner mig i mycket bättre form när jag låter mig själv vila. Tidigare har jag tränat i stort sett varje dag, har då inte känt resultat lika tydligt som nu.

Håll er uppdaterade för dagens video kommer snart, och den är bra =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar