söndag 30 augusti 2015

Tjena Håkan här. Kommer något inlägg då och då för att hålla bloggen levande. Kul att se att ni fortfarande kommer in och läser.

Jag har haft det lite kämpigt sedan loppet. Mina fotleder har spökat, som jag skrivit om tidigare. Det är fortfarande inte bra tyvärr. Det går bra att springa men sen är det ingen höjdare. Detta tillsammans med lite motivationsbrist har gjort att träningstimmarna har blivit lite färre.
Jag har köpt ett par nya skor för asfaltlöpning med förhoppning att kunna springa mera väg, men fötterna sätter stop för längre pass. Första gången jag testade skorna kapade jag personbästa på 10 km rejält så det var ju roligt. Så dessa veckor med lite mindre träning verkar ha varit bra för kroppen.

Vad mer? Jo Ersnäsbladet hörde av sig och ville ha en texta om loppet. Roligt. Så det tackade jag för och skickade in en text. Ganska länge tills det kommer ut. November tror jag de pratade om.


Så ser skorna ut. 


Fredrik ligger lite lågt med bloggande men killen tränar på för fullt (som vanligt). Ingen vila för honom. Imponerande. Vasaloppet står ju i fokus nu. Mycket rullskidor alltså.

Igår gick UTMB av stapeln. Googla det om ni vill se något brutalt. En av killarna som sprang två varv på SSR, bor i Luleå, deltog.
 31 timmar, placering 132. 76(tror jag) i sin klass. Heeelt sjukt bra.

Finns mer att skriva men spar det till en annan gång=)
Hej å hå


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv