tisdag 21 juni 2016

Tjena Håkan här. Nu händer det mycket för oss. Äntligen sommar så träningsvariationen blir mycket bättre än på vintern. Ikväll har jag tex först bränt av ett corepass plus rehab. Sedan åkte inlines på för en kvällstur. Var helt enkelt inte sugen på att springa och cykeln står fortfarande. Jag ville ändå få upp pulsen lite så inlines passade bra. 15 km blev bra för ikväll.
Cykeln ja. Den står fortfarande sen vår regntur förra veckan. Anledningen är att jag beställt slang till mina slanglösa däck. Gav upp racklandet. Även beställt nya pedaler och pedalklossar. Sen är det bara att tuta och köra igen.

Det har blivit ganska mycket handlade sista tiden.  Efter maran så unnade jag mig lite nya kläder =)
För mig har det blivit en ny långärmad tröja för skogen. Grymt skön. Fickor på ryggen, silikonbelägg på axlarna så ryggsäcken sitter på plats och dragkedja i halsen för att kunna reglera värmen. Såhär ser den ut.



 Har även beställt "tävlingskläder" från Bergslöparna. Bilder på dem kommer när jag fått dem i posten. Kortärmad tröja och shorts från Salomon är det.

Sen har både jag och Fredrik beställt varsin våtdräkt. Inte likadana dock. Bilder och info kommer senare när vi fått dem. Nu ska det börjas simma i öppet vatten. Spännande var ordet.

Jag har hela tiden tänkt att springa Ultravasan i mina Inov8 skor. Samma som jag hade på SSR. Dels för att jag vet att dem är sköna, dels att jag sprungit in dem ordentligt och dels för att jag inte hittat något annat. Nu är det bara två månader till start och jag börjar se att skorna är ganska trasiga. Hål i dem och de känns något hårda. Utnötta liksom. Så jag funderar på att köpa ett par likadana. Men jag känner mig lite för snål för det.

Som sagt. TVÅ MÅNADER! helt sjukt, är ju ingen tid alls. Blir en kamp mot klockan även denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar