torsdag 16 juni 2016

Håkan hära. Igår hade jag och Fredrik planerat längre cykelpass. Alvik-rödbergsfortet ToR. "16 grader och sol" lovade metrolog Öman:)
Vi hade medvind till boden och låg på en snittfart på 35km/h. Kändes bra. När vi ska starta klättringen upp på berget var det förbommat. Lika glad var jag för det:)

Vi hade väntat oss motvind på vägen hem. Men vi hade inte väntat oss spöregn. Fy fasiken vad kallt det blev. Plus att min cykel började rackla. 
Jag hade iaf täckta ben och armar men Freddan hade bara shorts och kortärmad. Han stannade hos sin morfar och slängde på sig en tjock jacka för att fortsätta sista biten hem. 

Jag kan bara konstatera att Fredrik är ett monster på sadeln. Jag får kämpa på bra för att hinna med bakom honom, trots att han tar vinden. 
Jag kan också konstatera att det är riktigt tråkigt att cykla i dåliga förhållanden. Ush och blä.  Ni får två bilder från färden. Före regnet..

                     Team SSS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar