tisdag 8 december 2015

Tjabba Håkan igen. Idag hade jag och Fredrik dejt i Arcushallen. För er som undrar finns det en splitterny löparbana på knappa 400 meter där. Perfekt nu när vädret inte är det bästa för kvalitétslöpning utomhus.

Några varv uppvärmning till att börja med och för att få känna på underlaget. Väldigt speciellt att springa på, tycker jag. Mina vader drog ihop sig direkt.

Sen stod "tusingar" på schemat. 1000 m i hög fart. sjukt jobbigt. Jag kan bara konstatera att Fredrik är en maskin och jag fick slita långt över min förmåga för att inte hamna allt för långt bakom.
fem stycken av dessa blev det innan vi gick ner på ca 800 meters. Lika jobbiga dom, men inte lika jävliga för skallen eftersom en får stanna efter två varv. På tusingen skall en fortsätta nästan ett varv till.. Pust och blä
Efteråt var jag iallafall full på endorfiner och nedjoggingen gick som en dans, med "high fiveande" med kidsen från friidrottsgänget.

Ruggigt bra pass som bara Freddan kan pressa mig till. Skulle aldrig utsätta mig själv för något sådant.
 Även om jag tränar för att bli bra på långa distanser så är sådana här pass nödvändiga också. Men det är ju inte kul att hoppa utanför komfortzonen tycker jag.=)

Vi fick testa våra klockor för inomhuslöpning också. Blandade resultat. Inga exakta mätningar men helt okej.

Och just ja. 600 kr insamlat nu! Grymt ju.  Länken ligger uppe fortfarande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar