onsdag 2 december 2015

Tjääna Håkke hära.
Det går fortfarande att donera en slant via antnäs bulls. Se förra inlägget. 500kr nu. Kul:)

Igår tisdag åkte jag till Arcus direkt efter jobbet. Ville löpa på kontrollerat underlag, för fotens skull.  De har nya löparbanor där för denna säsong, kanonfina. Vill ju såklart löpa ute men vissa dagar denna årstid är det inte särskilt kul. Då är nog Arcus ändå roligare än löpband. Men nog blir det träligt. Samlade 20 varv. Ca 7,5 km tror jag. Kul att va igång igen..


Idag då! Har pratat länge om att börja simma, som komplement till övrig träning. Skönt att få träna utan 4 lager kläder också. Har aldrig simtränat sen jag lärde mig simma i typ lågstadiet och ser mig inte som någon supersimmare direkt men. Samlade ihop 50 längder. Jättenöjd med det. Sopslut i kroppen efteråt.
Den nybyggda ångbastun i Pontusbadet var heeelt gudomlig. 

Får se om jag får något mer sug av att simma. 
Gillar enkelheten i sådana aktiviteter. Simma, springa, hoppa, klättra. Lite de vi är gjorda för. Kräver inte massa utrustning och maskiner att spänna fast sig i. 
Nåja. Vi höörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar