söndag 22 november 2015

Hej på er. Håkan här igen. Jag tänkte skriva om träningsveckan som varit.

Förra söndagen blev det ett långpass.  hemifrån satte jag fart mot Antnäs för att sedan ta mig runt Måttsund, tillbaka till Antnäs och så hem igen. En bra runda på ganska precis två mil.
På kvällen samma dag blev det 30 minuter styrketräning nere i källaren.

Måndagen stod för ett corepass på 40 minuter.

Tisdag.  Efter en lång dag på jobbet tog det verkligen emot att ta sig ut i skogen i regn och mörker. Men jag gjorde det. Det blev 8.5 km i oerhörd väta. För blött för att kunna springa ordentligt tyvärr.

På onsdag hade jag och Freddan planerat ett pass tillsammans. Vi båda var ledig på dagen så vid 09 tiden satte jag kurs mot Rutvik. Vi samlade ihop drygt 2 mil i bra fart. Det blötsnöade hela passet och jag frös hela tiden! När vi kom tillbaka hade Fredrik glömt nyckel(!) hem så vi fick snällt stå och vänta tills Harriet kom och låste upp. KALLT!!  Fredrik bjöd på bastu och senare gröt så då var allt frid och fröjd igen=)


På torsdag slet jag fram skivstången och gjorde lite marklyft, sumoböj och frivändningar.  Detta är övningar jag gör hemskt sällan. Men ibland behövs de också.

Fredagkväll och jag drog till skogs för att springa i snön som kommit. Jäklar vad  jobbigt det är att springa i snö, men kul=).
Jag lyckades trampa snett.. Gör det ofta men brukar aldrig ta ont. Denna gång kände jag direkt att det inte tog bra. Stannade en stund för att känna efter, tog beslut om att ta sig hem fortast möjligt innan det stelnade till. Det var dryga kilometern hem så började springa. Senare på kvällen kom svullnaden och med den smärtan. Så sedan dess har jag legat på rygg i stort sett hela helgen.
Det börjar kännas bättre men stannar hemma från jobbet imorgon. Lockar inte att springa omkring på betonggolvet i tio timmar..

Riktigt tråkigt med skada. USH! Hoppas inte det sitter kvar allt för länge. Jag ska ta det försiktigt jag lovar.

Idag söndag ska jag försöka ta mig ner i gymet och göra lite övningar som inte berör foten.

Så det var min vecka det. Har planer att börja lägga upp lite såhär istället för bara statistik. Vad tror ni om det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar