onsdag 30 september 2015

Tjena. Håkan här. Välkommen hit. Jag har fixat och ändrat lite på bloggen senaste dagarna. Hoppas du gillar det. Inte riktigt klart ännu men det kommer!

Igår gjorde jag och Fredrik vårt första träningspass tillsammans sedan SSR! Det har helt enkelt inte passat att få ihop det förrän nu.

Vi träffades på Ormberget för att springa ett varv på Elitspåret och sedan ett varv på 10 km slingan.
Jag hade varit så smart och tränat ben någon dag innan så jag hade oooont. Fredrik i sin tur har inte löpt särskilt mycket på ganska lång tid. Han kände sig pigg!!!
Det betyder då att jag fick slita.  Backarna brände och pulsen dunkade.

Efter ca 8 km var det som att jag kom in i det och det började kännas lite bättre. Sista backen ville Freddan såklart lägga in en tempoökning.. Jag hakade på.  Ingen lek det.


Blev ett kanonpass för mig. Tungt och tråkigt men jättekul efteråt. Hade jag varit själv denna gång hade jag nog stannat efter 2 km på Elitspåret.

Enligt schemat jag följer nu ska jag springa 2 timmar idag, men det känns inte riktigt som att kroppen vill det. Vi får se senare helt enkelt.

Jag har börjat kolla på en pannlampa till höst/vinterlöpningen. Fått långa Fredriks lampa så jag kan testa om det kan vara något.
Skriver mer om detta framöver.

häjråå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar