söndag 19 februari 2017

Tjena Håkan här igen.  Kul att få läsa om Fredriks skidlopp. Han är grym att pressa sig på tävling.

Jag själv tänkte börja plåga mig lite mer på passen nu. Det var ganska längesedan jag tog ut mig helt.
Onsdag var det dubbelpass som Fredrik skrev om. Mitt pass blev lite kortare men känslan var bra.

I Fredags tog jag ett intervallpass på cykeln. 10 min uppvärmning. Sen en stege med 5 min hårt, sen 4,3,2,1. Det gick bra men jag märkte att benen tog slut före kondisen.

Lördagsmorgon innan frukost smällde jag av tusenmeters intervaller löpning. De snabbare km var i snitt på 4:35 fart och de lugnare på 5:30. Det gick rejält tungt då jag inte är i någon löpform alls. Men det ska göras!!! Hälen kändes bra vilket känns bra.

foto av J.Silver
Foto av J.Silver

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar