fredag 17 februari 2017

Hej Fredrik som skriver direkt från Ormbergets fritidsanläggning. Strålande sol och skidspåren är fina. Tanken var en vilodag efter ganska hårt tränande men kunde inte motstå att fylla termosen och fara på en skate-tur i det fina vädret.


Vad har hänt på senaste tiden då? Jo ganska mycket. Senast i lördags körde jag mitt tredje skidlopp för säsongen. Ett speciellt lopp som inte bara innebar PB rent tidsmässigt utan var ett bra kvitto inför Vasaloppet som bara är ca 2 veckor bort. Sjukt spännande! Vasaloppsnerven börjat infinna sig. Haha. Tiden på Bodenloppet i lördags blev 2.05.05. Fick bra drag hjälp pp sista varvet av en stark Antnäs-åkare. 

Förutom skidor så har även fokus börjat läggas på Iron Man som kommer till sommarn. Jag och Håkan körde ett riktigt bra kombinationspass i tisdags, för min del blev det 50 km Cykel (Zwift) för att sedan byta om och springa ca 13 km löpning. Kändes riktigt bra i löpningen, trots ganska bra driv på cykeln. 
Fler sådana pass!

Några fler inköp har det också blivit:

- Nya glasögon för cykel och löpning. Oakley prizm road Jawbreaker. Har kollat på dem tidigare och när Håkan köpte dem så beslöt jag mig för att klippa till. Riktigt fina och sköna. 


- Sadel är beställd. Fått bra betyg och recensioner på wiggle. Blir spännande. 

- Armvärmare inköpta.Blir bra till de kalla cykelpassen som kommer till våren. Kommer behövas. Brrrr...





2 kommentarer:

  1. Vad kul att läsa. Håller tummarna att det går bra för dig idag i älvsbyn! Puss

    SvaraRadera