söndag 17 januari 2016

Race report Renrajden 2016:

Med stor förväntan så vakna jag upp lördagsmorgon, 16/1. Laddade med kolhydrater iform av havregrynsgröt. För att sedan fylla på med en banan 45 min innan start. Har tidigare haft samma upplägg och det har fungerat fint.

Graderna hade stigit och låg på ca 6 grader på morgonen. Perfekt!

Anlände ca 0845 på Ormberget. I god tid alltså. Men inte nog god... tydligen
En man stoppade mig på vägen upp mot Ormberget. Fullt på parkeringen. Va? Redan...
Mycket folk = folkfest
Kul!!!

Fick parkera nedanför Ormberget och ta med skidorna till toppen där starten går.
Testade skidorna som var nyprepade ala Öman.
Glidet = nja
Fästet= Ja!

Pang! Starten gick! Fick en bra resa i börja utan trubbel. Titta ner på klockan efter första varvet och ser 16 min. Oj det har gått fort. Frågan var om det var för fort. Hittade några bra ryggar men kände att jag fick slita allt mer för att hänga med. Tappade på platten/stakningen men kunde äta mig i kapp ryggarna i uppförsbackarna.

Fick med 7 km kvar en kaffesluring av farsan. Koffein. Som en hästspark i en tom skalle. Kunde avsluta med ett snabbt varv och fick en personlig rekordtid.
Fredrik Öman  2:16.45
Placering 44 av ca 180 åkare
Nöjd trots att glidet inte var guld.

Här kan ni se resultatlistan:
http://renrajden.blogspot.se/?m=1

Laddar om med SPA-dag på Clarion hotell (Söndag). Kronanloppet avgår den 23 Januari. Taggad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar