fredag 10 mars 2017

Tjena Håkan här, med ett prylinlägg. Men först vill jag gratulera Fredrik för ett kanonlopp på Vasan. Jag var dock inte förvånad. Killen är ett monster när det gäller.

Jo. Jag har köpt lite grejer till cykeln för att få den lite mer "triathlonig" =) Jag kan nämligen behöva all extrahjälp som är möjlig om jag ska hänga med på några pass i sommar.

Vad har jag gjort då? Jo jag har satt på tempopinnar. Tog böjda för att bespara handlederna litegrann. Det känns som ett klokt val.
Profile Design T3
Så ser styret ut. Passar cykeln i övrigt spot on. Bara testat styret en gång men det känns bra. Dock tusen inställningar att få rätt så jag kommer nog fortsätta skruva.

När jag då fått styret på plats såg jag ju att jag inte kom nog långt fram med sadeln. Så då fick jag fixa ny sadelstolpe också.  Viktigt med rätt vinklar. Så jag hittade en som passade mina önskemål. Från samma tillverkare dessutom så färgerna fungerar även där. 

Profile Design Fast Forward
Här är den.

Monterade igår men har bara testat att sitta på cykeln. Vinklarna i armarna blev mycket bättre. Återstår att se om jag kan cykla också=)

Har tidigare i vinter köpt en ny sadel också. Inte 100% nöjd med den faktiskt. Sätter mitt hopp till att det blir bättre väl ute på vägarna.

Såg att att jag har ca 30 h på cykeln i källarn än så länge. Bara fortsätta nöta.


Vi hörs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar