tisdag 27 december 2016

Hej allihopa och god jul! Som ni vet så har jag och Håkan börjat våran resa mot Iron Man i Jönköping. Blir mycket spännande. Vi har en lång väg mot formen och tills alla moment som ska klaffa/fungera så bra som möjligt.

Jag vill passa på att tacka Håkan för att han bad mig ställa upp i cykeltävlingen på cykelstället. Slutade ju med en andra plats. Kul!
1 sekund från första platsen. Mindre kul!
Haha en flaskhållare rikare iaf.




Hur går träningen då?
Nja som Håkan sa så har vi båda varit sjuka under jul. Träningfritt.  Kanske bra att släppa upp formen lite också. Jag har två skidtävlingar i januari  ( 14:e Renrajden  och 21:a Kronanloppet).
Träningen innan sjukdomen har gått bra. Under November månad blev rekord i träningsmängd totalt 41 timmar. Flera dagar med dubbelpass.
Tanken är att ta det lite lugnare nu i början av Januari. Hoppas kunna skaka fram någon slags formtopp här till premiärloppet.

Efter Vasaloppet är tanken att fläska upp träningen igen. Målet är att köra många kombinationspass där jag får även träna på ombyten.

Jag har köpt lite nya träninggrejor också:

Stakskidor - Fischer. Premiär med dessa efter jul.

Tempotrainer - fick testa denna på simkursen. Redskap som gör simträningen roligare och mer rytmisk. Piper när man ska ta stroke-tagen.

Nya cykel pedaler är beställda





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar