tisdag 2 augusti 2016

Nu har jag kört totalt 280 km på två dagar för barncancerfonden och Ride of hope. Frågan är då kommer Fredrik Öman göra detta igen? Svar: Inte omöjligt. Ett fantastiskt engagemang med många positiva cyklare.

Jag beundrar alla som fortsätter resan mot Stockholm. Det är tufft för hela kroppen. Från armar till fötter och glöm inte huvudet. Psyket är otroligt viktigt när man kör längre sträckor. Man måste förstå att det kommer svackor och toppar under loppets gång. Bara försöka vända svackor till något positivt.

Dagens lopp började ganska tungt för mig. Trots att solen sken så var den snabba farten slitsam för Öman. Gjorde inge större dragjobb i klungan. Efter första depån så kändes det bättre. Mer energi i kroppen och regnet som störtade ner kändes knappt med Inov8 - jackan på. Kul!
Kände mig stark och körde på bra vid frifart-sträckorna.
Möttes av min kära sambo vid målgången i Härnösand. Där det bjöds på varmkorv och glass. Sjukt gott efter 150 km.

Vätterrundan börjar inte se allt för omöjlig ut. Mera mera!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar