onsdag 17 augusti 2016

Hej kompisar. Det är Håkan. Nu kommer ett inlägg inför Vasan. På torsdag 07:30 startar bilresan ner mot Sälen. Räknar med att vara framme på kvällen och bara installera sig i stugan och ta det lugnt. Hela fredag på mig på att hämta nummerlapp etc, kika in starten och allt sånt. Lördag 05:00 går starten!

De senaste dagarna har präglats av kortare löpning samt ganska mycket promenader. I lördags simmade jag 30 min i Trundön. Kallt i vattnet..
Igår ställde jag klockan på 05:30. Tanken var att slänga mig på cykeln och köra en sväng, bara för att visa kroppen att det går att röra sig den tiden.  Det var så himla skönt under täcket så jag låg 30 min till innan jag gick upp.

Senaste månaden har jag varit väldigt strikt med maten. Dels för att vara så ren som möjligt i kroppen och dels för att tappa lite vikt. Varje kg är viktigt under nio mil. 
Idag börjar dock laddningen med vatten och energi på allvar.

Jag gjorde en sista minuten beställning av en vätskeblåsa till löparvästen. Jag vill inte springa med flaskorna på bröstet så länge. Blir som konstig vikt med 1,5 kg på bröstet. Igår fick jag blåsan och det verkar fungera fint. Nu kan jag ha annan energi fram som är lätt att komma åt. Perfekt.

De nya skorna fungerar fint. Jag har hunnit använda dom ca 10 mil. Så glad att jag gjorde det köpet.

Många frågar om vad målet är. Mål 1 är att ta mig i mål bara. Mycket kan hända under ett sånt här lopp, dessutom i terräng. Men ska jag sätta något tidsmål så hade det varit kul att fixa under 10 h. Jag tippar på 10-12 h och jag tänker inte börja pressa mig tidigt i loppet för att få så bra tid som möjligt. 

Strax ska jag och Fredrik cykla en sväng. Blir inte jättelångt för mig, utan bara trampa runt lite blod i benen och ladda lite med Fredrik. Lysande. Sedan börja packa och planera lite matlådor osv.
Nervositeten kryper sig på.

Du får hemskt gärna följa mig i spåret. Det finns lite olika sätt. På denna länk hittar du de olika alternativen.  Följ mig . 
  Ultravasan 90 km. Jag har startnummer 1178 och springer för Bergslöparna.

Många frågar om vad jag äter under loppet. jag kommer ha Tailwind i Vätskeblåsan. Blanda mina egna chiapuddingar i portionspåsar. Hämtade ett gäng Clifbars på Hägglunds. Samt att det bjuds på massa grejer under spåret. Blåbärssoppa såklart, bullar, banan, buljong osv. Det är en balansgång med mat under löpning. Trampar du lite över så sätter magen stopp och loppet kan vara över. Detta är saker jag vet fungerar för mig.


Pose med våtdräkten innan kylig simning.

Jag såg tre ormar på 40 min igår.. Galet

Här är pjuckorna som ska ta mig ända i mål. Blivit lagom snyggskitiga=)

Vätkseblåsan från Osprey på 1.5 L

Tävlingströjan. Hoppas vädret är så pass att jag kan bära den större delarna av loppet


NU JÄVLAR KÖR VI!!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar